Posty

Wyświetlanie postów z maja 24, 2020

ROZWIJANIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ - ODTWARZANIE RYTMÓW.

Dzień dobry Mikołajku, dzisiaj będziemy bawić się dźwiękiem. Tworzenie i odtwarzanie dźwięków  i rytmów według podanego wzoru  Do tej zabawy należy wykorzystać różnego rodzaju zabawki muzyczne jak tamburyna, trąbki, bębenki. Dziecko może akompaniować do śpiewanej pio­senki, maszerować w rytm wystukiwanego rytmu lub powtarzać usłyszany rytm, ale również grać własne „utwory" na pianinie czy cymbałkach. Wszyst­ko to daje wielką radość dziecku i staje się zachętą do twórczej aktywności, nie tylko muzycznej. Odtwarzanie struktur rytmicznych  Ćwiczenia rytmiczne, ćwiczenia koncentracji na bodźcu słuchowym, analizy słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez zabawy typu odtwarza­nie struktur rytmicznych są niezwykle ważne w rozwoju kompensacji dziecka niewidomego. Połóż przed dzieckiem klocki i umów się z nim, że będziesz je układać zgodnie z podanym rytmem: klocki ułożone blisko siebie - rytm szybki, kloc­ki dalej od siebie - rytm wolny  (np. 000 000 000; 0 0 0    0 0 0).

Orientacja na płaszczyźnie - zabawy z wykorzystanie wytłaczanek po jajkach.

Obraz
Dzień dobry dzisiaj na zajęciach potrzebna będzie wytłaczanka po jajkach, taka jak na zdjęciu poniżej oraz klocki i drobne przedmioty. Wkładanie klocków w co drugi otwór w rzędach  Rozpocznij od włożenia klocka w pierwszy otwór na początku rzędu (po­ziomego wiersza). Drugi otwór zostaw pusty, a do trzeciego włóż klocek i tak do końca rzędu. Na początku poproś dziecko, aby dotykając kolej­nych klocków, samo odkryło zasadę ich układania. Jeśli tego nie dokona zaprezentuj mu zasadę, prowadząc jego palce po kostkach i otworach i mówiąc: klocek - pusty otwór - klocek - pusty otwór itd. Zadanie dziecka polega na ułożeniu takiego samego rzędu poniżej. Możesz mu pomagać głośnym instruktarzem. Jeśli dziecko wykonuje ćwiczenie samodzielnie, może mówić głośno: „klocek - pusty otwór". Poproś dziecko, aby ukła­dało na przemian: klocek - pusty otwór, od lewej do prawej strony i od prawej do lewej. To samo ćwiczenie możesz zaproponować dziecku, ukła­dając kolumny (od dalszego brzegu wyt